BAŞIN SAĞ OLSUN !?

Başın sağalsın


Başın sağ olsun..

Sevmediğim kalıplardan biri..

O an karşındakine daha fazlasını söylemek, belki üzüldüğünü daha çok hissettirmek, belki de üzüntüsünü birazcık da olsa azaltacak bir şey söylemek istiyorsun..

Daha etkili, daha okkalı.

“Başın sağ olsun” değil aradığın cümle..

Neden? 

Çünkü..

.. olan olmuş, ölen ölmüş, sen sağ ol, iyi ol, hatta başındakiler, büyüklerin sağ olsun gibi bir anlam..

Biraz araştırdım..

Araştırdım derken google ‘ a yazıp enter’ a basmaktan bahsediyorum..😂😂

Şöyle bir görüş var, bir açıklama daha doğrusu..

Baş kelimesinin bir anlamı da yaraymış ve o sağ olmak da aslında, anlamı iyileşmek olan sağalmakmış.. Yani, başın sağ olsun derken, başın sağalsın, yaran iyileşsin demek istiyormuşuz..

Çok daha güzel..

Bu tanımın doğru olduğunu düşünmeyenler de var.. Ben sevdim valla, ve doğru olduğuna da inandım, zira, böylesi daha yakışır, daha anlamlı, ruhlu, derin geldi..

Sahi, siz duymuş muydunuz?

Duymuş olmalısınız, ben de duymuş olmalıydım..

Neden?

Çünkü kullanıyoruz.. Kullandığımız bir kelimenin, cümlenin, kalıbın anlamını biliyor olmamız lazım değil mi?

Anlamını bilmeden, anlamı olduğu şeyi sevmeden, ezbere, geleneksel olarak, ağız alışkanlığıyla söylemek biraz tuhaf değil mi?

Üstelik artık araştırmak bu kadar kolaylaşmışken..

Elbette, her şeyi bilmek zorunda değiliz de, çok sık kullandığımız, çok hassas ve özel anlarımızda bize tercüman olan, hep söylediğimiz, duyduğumuz şeyleri bir sorgulamak lazım değil mi!...

Belki değiştirir, daha güzelini buluruz, çıkarırız..

Belki olanın aslında ne olduğunu, güzelliğini görür hissederiz, ezbere değil de, ruhuyla, duygusuyla, anlamıyla söyleriz..

Öyle değil mi?

Ben kızdım biraz kendime; kim bilir kaç defa içime sinmeye sinmeye söylediğim halde, bir kafa yormadığım, bir göz atmadığım için..

Ama, öğrendiğim için de mutluyum, yalan değil..

Bilmiyorsanız, siz de öğrenin istedim..

Bence bu anlamı daha hoş, artık siz ne düşünürseniz..

Sağlıcakla..


Etiketler: ,