KİMLİK!?


Kimlik


Cüzdanımızda bir resmi kimlik. Adımızı soyadımızı, bizimle ilgili somut şeyleri yazan.. Anne misin, eş misin, kardeşin var mı, eşin dostun kim, n’aparsın, ne edersin.. Hiç bir detaya girmeden seni tanıtan bir kağıt..

Tek kimlik..

Hayatta da öyle olsa, ne kolay olurdu..

Oysa..

Hayatta bir sürü farklı kimlik taşıyorsun.. Mesela, bir evlat, bir eş, bir anne, baba, hala, teyze, nene, dede.. Düşünsenize, elti diye bile bir kimlik var..😀

Her kimliğin ayrı ayrı sorumlulukları, halleri..

E, bir de bu kimlikler iç içe girmiş durumda, öyle bağımsız değiller ki..

Mesela, bugün işim çok, profesyonel kimliğimi aldım.. Gerisi mi, bugün iptal canım.. Kusura bakmasınlar..

Ya da..

Bugün sadece, en iyi dostum ben.. Çünkü bana ihtiyacı var dostumun, epey.. Herkes, biraz sessiz olabilir mi.. Diğer kimliklerim yani?

Olmazlar..

Mümkün mü!?

Değil..

Bir çok kimliği iç içe geçmiş şekilde, eş zamanlı olarak yaşıyorsun..

Sıraya koyma şansın yok, hepsi sensin..

Hepsinin hakkını vermek istiyorsun, içten içe..

Önemsiyorsun, yetişmeye çalışıyorsun..

İyi bir anne, baba, eş, çalışan, iyi bir evlat, arkadaş, dost, komşu… bir çok şey olmaya çalışıyorsun..😀😀

Tek tek gelseler, hakkını vereceksin biliyorsun.. Ama tek tek de gelmiyorlar ki, çoklu kimlikler içindesin..

İyi niyetle uğraşıyorsun..

İyi niyet yetiyor mu acaba?

Bilemedim..

Galiba fazlası lazım.. 

O fazla, nereden eksiltiyor onu da bilmek lazım..

Ya da, eksiltmiyor da geliştiriyor, büyütüyor mu onu da bilmek lazım..

Sağlıcakla..




Etiketler: