AĞAÇLARA BAKARKEN ORMANI GÖREMEMEK !?

Ağaçlara bakarken ormanı görememek


“Looking at the trees you forget the forest..”

İngiliz atasözü..

“Ağaçlara bakarken ormanı görememek..”

Nasıl yani.. Detaylara, bütünü oluşturan parçalara odaklanıp, bütün resmi görememek gibi mi?

Kötü mü detaycı olmak, bütüne giden yolu adım adım analiz etmek..

Değildir sanmam..

Hem ben, ağaçları görmek, incelemek istiyorum.. Hepsi birbirinden o kadar farklı ki, hepsine ağaç diyesim bile gelmiyor.. Hepsinin ayrı bir ismi olsa.. Uzun uzun incelesem, tanısam..

Gerçi..

Ormanı da seyretmek çok güzel, şu küçük tepeden oturup.. Şöyle, ağaçların hepsinden biraz renk, biraz ışık, doku.. Nasıl da güzel bir orman..

Zaman da ne hızlı geçiyor, hangisine zaman ayıracağımı bilemedim.. 

Hangisi beni daha çok mutlu eder ki.. !?

Tamam tırmanıyorum tepeye, ormanı şöyle bir seyredeyim uzaktan..

Ama, şu biraz daha kızıl yaprakları olan ağacın dokusuna bakar mısın?!.. Şöyle bir inceleyip geleceğim, söz, çok zaman kaybettirmeyeceğim..

Dalları ne kadar zarif ve güzel..Yaprağın dokusu kadife gibi.. Çok güzel.. Yanındaki ağaç da öyle mi acaba.. Kökleri ne kadar yüzeyde gidiyor öyle, çok farklı.. Ona da bakayım geldim hemen..

Yoook, kökler sadece onun değil, yandaki ağacınkilerle karışmış.. E yere düşen, o garip şekilli yapraklar hangisinin, yoksa şu kayadan çıkan ağacın mı.. Dur bir anlayayım geliyorum, manzarayı seyretmeye..

Geldim..  Evet.. Nerede kalmıştık!?

Bak, bunlar benim topladığım yapraklar.. Çok güzeller değil mi? 

Tabii, çok algılayamıyorsun şimdi, biraz karanlık... Güneş üstüne vurunca  görmen lazım..

Sahi, hava mı kararmış ne?

Nasıl ya, kaç oldu ki saat..  Kaptırmışım yine kendimi.. 

Tüh..

O ne bakayım, ne kadar güzel bir resim bu, güzel çekmişsin.. Valla, gün batımında, şu manzarayı kaçırmasam iyiymiş. Resimde bile güzel.. Kim bilir, gerçekte ne kadar şahaneydi..

Neyse.. Yarın artık, diyeceğim ama, bugün dönüyoruz değil mi?

Bitti mi gün şimdi.. ?

Anlamadım ki..

Şimdi ben kaçırdım mı o anları, günü.. !? Peki ya sen?

Bilemedim..

Topladığım yapraklar güzel ama, değil mi?!

Sağlıcakla..



Etiketler: , , ,